Refleksja Jaki program edukacji kulturowej w Krakowie? Diagnoza edukacji w obszarze kultury Celem publikacji opracowanej na zlecenie Urzędu Miasta Krakowa jest wskazanie kluczowych zagadnień związanych z pytaniem: jaki powinien być program (rozwoju) edukacji kulturowej w Krakowie? Przyszły program ma być realizowany w szkołach i placówkach oświatowych,…
Refleksja Biblioteka Kraków. Kierunki rozwoju jednolitej sieci miejskich bibliotek w Krakowie Celem realizacji projektu badawczo-konsultacyjnego opracowanego przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie na zamówienie Urzędu Miasta Krakowa była diagnoza i analiza funkcjonowania sieci bibliotek miejskich w przestrzeni fizycznej i społecznej Krakowa w kontekście potrzeb aktualnych i potencjalnych…
Refleksja Poprawa jakości gromadzenia danych o publicznych i niepublicznych instytucjach kultury w Polsce Projekt badawczy obejmował ewaluację programu statystyki publicznej realizowanego przez Główny Urząd Statystyczny w obszarze sprawozdawczości instytucji kultury w Polsce, a także opracowanie nowej metody gromadzenia danych o systemie instytucji/ organizacji kultury w Polsce. Celem…
Refleksja Cyfrowe praktyki i strategie udostępniania i odbioru dziedzictwa kulturowego w Polsce w latach 2004–2014 Celem projektu była syntetyczna analiza cyfrowych praktyk i strategii udostępniania i odbioru dziedzictwa kulturowego w Polsce w latach 2004–2014. Dostęp do zasobów dziedzictwa kulturowego jest kluczowym aspektem określania jednostkowej i zbiorowej identyfikacji. Jednocześnie rozwój…
Refleksja Animacja/edukacja. Możliwości i ograniczenia edukacji i animacji kulturowej w Polsce W ramach projektu badawczego powstał kompleksowy portret animacji i edukacji kulturowej w Polsce. Badania zostały przeprowadzone w trzech modułach: analiza wniosków składanych w ramach programu MKiDN „Edukacja kulturalna”; wywiady…
Refleksja Biblioteki w społeczeństwie wiedzy – strategie dla przyszłości Projekt zakładał wymianę międzyinstytucjonalną oraz wymianę dobrych praktyk w zakresie zarządzania kulturą i budowania strategii przez polskie i norweskie instytucje związane z systemem bibliotecznym. W ramach projektu zostały zrealizowane następujące działania:…