Celem projektu była syntetyczna analiza cyfrowych praktyk i strategii udostępniania i odbioru dziedzictwa kulturowego w Polsce w latach 2004–2014. Dostęp do zasobów dziedzictwa kulturowego jest kluczowym aspektem określania jednostkowej i zbiorowej identyfikacji. Jednocześnie rozwój cyfrowej infrastruktury kultury, digitalizacja zasobów dziedzictwa kulturowego oraz mediatyzacja komunikacji społecznej to słabo rozpoznany obszar zmian kulturowych wpływających na uczestnictwo w kulturze oraz społecznie przeżywane i konstruowane formy tradycji, historii i pamięci.
Na podstawie trzymodułowych badań społecznych został przygotowany raport podsumowujący dziesięcioletnie zmiany w tym zakresie, który zawiera również rekomendacje dotyczące polityk w zakresie programowania działań związanych z digitalizacją i upowszechnianiem zasobów dziedzictwa kulturowego.
Do pobrania:
Raport cząstkowy Praktyki odbioru dziedzictwa kulturowego.
Raport cząstkowy Cyfrowe dziedzictwo kulturowe w perspektywie ich twórców.
Recenzja raportu końcowego: dr hab. Anna Nacher.
Recenzja raportu końcowego: dr hab. Marian Niezgoda.
Projekt był realizowany we współpracy z Instytutem Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Dofinansowano przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego z programu „Obserwatorium kultury”.