Jak efektywnie i poprawnie użyć przydatnych w procesie planowania narzędzi diagnostycznych: analizy SWOT, analizy otoczenia instytucji oraz budowania drzewa celów.
Dla kogo?
Dla dyrektorów, menadżerów, koordynatorów projektów. Oraz wielbicieli myślenia strategicznego.
Po co?
By zapoznać się z tymi narzędziami poprzez praktyczne ćwiczenia i skutecznie stosować je w pracy z zespołem pracowników lub członków organizacji.
Przebieg szkolenia:
- Krótko opowiemy o tym, czym jest partycypacja w planowaniu rozwoju instytucji kultury.
- Pokażemy, jak różnie można zaplanować planowanie i od czego to zależy.
- Przedstawimy i przećwiczymy w czasie rzeczywistym trzy sprawdzone narzędzia.
- Odpowiemy na Państwa pytania.
- Doradzimy, gdzie szukać wiedzy i inspiracji.
Prowadzący:
Anna Miodyńska
Pracuje w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie, jest także trenerką Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, mediatorką i animatorką społeczną. W Małopolskim Instytucie Kultury od 2003 r. koordynuje program „Kultura w rozwoju ”, którego ważnym celem jest rozwijanie myślenia i planowania strategicznego. Od 2006 r. prowadzi szkolenia dla pracowników lokalnych instytucji kultury: dla bibliotekarzy w ramach Programu Rozwoju Bibliotek, realizowanego przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz dla animatorów kultury w ramach Programu Dom Kultury Plus, realizowanego przez Narodowe Centrum Kultury.
Sebastian Wacięga
Związany z Małopolskim Instytutem w Krakowie, gdzie współpracuje z zespołami instytucji kultury w zakresie diagnozy i planowania strategicznego (misja, wizja, kierunki rozwoju, cele i działania). Uczestniczył w tworzeniu koncepcji i realizacji: wystaw i wydarzeń kulturalnych, warsztatów edukacyjnych i szkoleń dla osób pracujących w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych, instytucjach rynku pracy, firmach oraz dla nauczycieli, uczniów i osób bezrobotnych. Współautor książki „Lokalne muzeum w globalnym świecie. Poradnik praktyczny” (2013). Ukończył studia ekonomiczne na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz europeistyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim, gdzie obronił również doktorat na temat pomocniczości w lokalnej współpracy. Zainteresowany praktycznym zastosowaniem dziedzictwa, zwłaszcza do celów szkoleniowych i edukacyjnych.
Wspólnie prowadzą projekt pod nazwą „Myślimy strategicznie”