Czy jesteś rodzicem, czy pracujesz z dziećmi – ta książka pomoże Ci wesprzeć ich rozwój zgodnie z ich naturalnymi potrzebami i zdolnościami. Podpowie tematy do rozmowy i pomysły na zajęcia, dzięki którym sztuka stanie się dla Was codziennym narzędziem poznawania i przeżywania świata.
„Z wielką radością powitałem fakt stworzenia podręcznika z zakresu pedagogiki sztuki przez autorów i autorki reprezentujących inne niż stricte pedagogika dyscypliny wiedzy: psychologię, kulturoznawstwo, literaturoznawstwo czy teatrologię. Tym większa satysfakcja, że jest to podręcznik znakomity! Zawarty w nim niezbędny zasób wiedzy teoretycznej i metodycznej pozwoli pedagogom i animatorkom sztuki zaprojektować i przeprowadzić fascynujące zajęcia artystyczne dla dzieci 3–10-letnich” (prof. dr hab. Krzysztof J. Szmidt, Katedra Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości, Wydział Nauk o Wychowaniu, Uniwersytet Łódzki)
„Książka prowadzi czytelników i czytelniczki od informacji ogólnych, przez aktualne teorie wychowawcze, po propozycje konkretnych działań. Wyczuwalny realizm nie gasi wiary autorów i autorek w sens kontaktu ze sztuką – również tą współczesną – od najmłodszych lat. Chodzi przy tym nie tyle o dostarczanie konkretnej wiedzy, ile o rozwijanie wyobraźni oraz kształtowanie otwartości na nieznane i krytycznego podejścia do obrazów. A to w dzisiejszej rzeczywistości audiowizualnej wydaje się szczególnie ważne” (Hanna Wróblewska, dyrektorka Zachęty — Narodowej Galerii Sztuki)