Zawód edukator(ka). Jak pracować, aby nie zwariować
W pracy bywa ciężko: widmo dedlajnów, opóźnienia, rutyna harmonogramów, ambitne oczekiwania własne i innych, napięta atmosfera w zespole, niedopowiedzenia itd. Jesteś zmęczony(-a), sfrustrowany(-a), a zamiast realnego wsparcia otrzymujesz krótką formułkę, rzuconą niekiedy w przelocie: „Zadbaj o siebie”. Zadbaj o siebie? Ale jak? W tym kotle, gonitwie myśli, zmęczeniu, braku zrozumienia?
Rzadko mówimy o tym, że troska o samego(-ą) siebie to także praca. Pewnie dlatego tak ciężko zabrać się za nią, kiedy zmęczenie już nas przygniata.
A gdyby ta praca, to „dbanie o siebie”, miały w sobie coś z twórczości, z zabawy, ze spotkań z przyjaciółmi przy kawie?
Zapraszamy na cykl czterech spotkań, w trakcie których zajmiemy się tematem dbania o siebie w kontekście zawodowym: profilaktyki stresu, wzmacniania własnej odporności psychicznej, wyrażania i regulowania potrzeb i granic, otwartej komunikacji i tworzenia wspierających społeczności w ramach pracy. W trakcie trzech spotkań warsztatowych i jednego spotkania o charakterze forum postaramy się dać Wam narzędzia do samodzielnej pracy i przyjrzeć się, jak nasza troska o samych(-e) siebie może wpływać na rozwój i wzmocnienie wspólnot troski w miejscu naszej pracy.
Zaprojektowane działania czerpią z pedagogiki twórczości, aktywności artystycznej i praktyk uważności.
Kiedy i gdzie?
- 14 września, godz. 16.00–19.00
- 21 września, godz. 16.00–19.00
- 28 września, godz. 16.00–19.00
- 5 października, godz. 16.00–19.00
Spotkania będą się odbywać w siedzibie Małopolskiego Instytutu Kultury w Krakowie (ul. 28 lipca 1943 17c) oraz – w zależności od warunków pogodowych – w wybranych miejskich parkach.
Dla kogo?
Spotkania realizowane są w ramach projektu „Sztuka życia – wzmacniamy poprzez edukację kulturową”, który skierowany do osób już na co dzień współpracujących lub dopiero zamierzających nawiązać współpracę z młodzieżą (12+).
Adresujemy je do osób, które na co dzień z młodymi ludźmi pracują. Narzędzia i praktyki, które zaproponujemy, można przenieść na codzienną współpracę z młodzieżą i posłużyć się nimi we wspieraniu młodych ludzi w dbaniu o samych siebie.
Zapisy
Zapoznaj się z Regulaminem!
Udział w spotkaniach jest bezpłatny.
Oczekujemy uczestnictwa we wszystkich czterech spotkaniach cyklu (inaczej proces treningowy nie będzie zakończony i kompletny).
Zapisy odbywają się przez formularz do dnia: 07.09.2022.
Obowiązuje limit miejsc: do 15 osób. Osoby, które zakwalifikujemy do udziału w cyklu, zostaną poinformowane drogą mailową do 09.09.2022 r.
Prowadzące
Anna Grajewska – edukatorka kulturowa i ekspertka ds. rozwoju. Z wykształcenia historyczka sztuki i kuratorka sztuki współczesnej. Pomaga instytucjom i organizacjom budować programy nastawione na rozwój społeczności poprzez kulturę. Wspiera w ewaluacji celów strategicznych oraz pojedynczych projektów. Na co dzień pracuje w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, gdzie pełni funkcje Zastępczyni Dyrektorki ds. komunikacji. Współtwórczyni kolektywów Matki Polki na wyrębie oraz Siostry Rzeki. Miłośniczka literatury dla dzieci, głośnego czytania na dobranoc i wycieczek w naturę.
Weronika Idzikowska – tutorka i trenerka, pedagożka teatru, edukatorka praw obywatelskich, asystentka emocjonalna. Na co dzień pracuje w dwóch obszarach: wzmacniania sprawczości osób doświadczających wykluczenia i nierównowagi sił społecznych (m.in. dzieci, młodzież, zmęczeni i wypaleni dorośli, osoby w kryzysie) oraz profilaktyką stresu i wspieraniem osób w samoregulacji (m.in. poprzez praktyki oparte na uważności, tradycjach non-violence, pedagogice teatru, terapii ACT). Współpracuje z uniwersytetami, instytucjami kultury i edukacji, organizacjami i grupami nieformalnymi oraz bezpośrednio z osobami, które potrzebują indywidualnego wsparcia. Prywatnie zafascynowana medycyną holistyczną, bada połączenia medycyny konwencjonalnej z tradycyjną.