Kształcenie przyszłych kadr kultury – czyje to zadanie? Uczelni wyższych, które edukują? Instytucji kultury, które zatrudniają? A może cała odpowiedzialność spoczywa na tych, o których mowa – przyszłych pracownikach i pracownicach sektora kultury? Jak na razie te trzy grupy przerzucają się odpowiedzialnością i nikt nie proponuje praktycznych rozwiązań, które poprawiłyby jakość praktyk.
Podczas spotkania spróbujemy złapać tego ziemniaka i uważnie mu się przyjrzeć: kim są ci, którzy docelowo chcą podjąć pracę w instytucji kultury i jakie mają oczekiwania w momencie rozpoczęcia praktyk? Kto towarzyszy im podczas tego wyzwania i jakie ma do tego kwalifikacje? Jak uczelnia widzi sprawę praktyk i kto ma możliwość wprowadzania realnych zmian w ich zakresie?
W Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie mamy rozpoznane blaski i cienie współpracy z praktykant(k)ami, ale postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda to w szerszej perspektywie. Za nami już badanie, którego celem była diagnoza jakości praktyk studenckich realizowanych przez studentów i studentki uczelni wyższych w instytucjach kultury oraz wskazanie tematów do pogłębionej dyskusji – raport znajdziecie tutaj. Teraz zapraszamy Was na webinar, podczas którego omówimy kluczowe zagadnienia: argumenty na rzecz praktyk i trudności, jakie temu towarzyszą, oraz praktyczne rekomendacje.
Szczegóły webinaru
Kiedy: 11 grudnia (poniedziałek), 16:00–17:00
Gdzie: Zoom https://us02web.zoom.us/j/85107833934
Prowadzenie: Iza Bryzik – koordynatorka programu wolontariatu, praktyk i staży w Małopolskim Instytucie Kultury
Zapisy: brak – wystarczy w dniu wydarzenia dołączyć przez podany link