Jak przygotować scenografię spotkania, małej wystawy lub występu w taki sposób, aby wzmocnić przekaz tego wydarzenia?
Pierwszy dzień szkolenia poświęcimy tworzeniu koncepcji scenografii wydarzenia tak, by wzmacniała jego przekaz. Drugi dzień przeznaczony będzie na praktyczne ćwiczenia.
Dla kogo?
Dla animatorów kultury, bibliotekarzy i nauczycieli, chcących nadać ciekawą oprawę scenograficzną małym wydarzeniom kulturalnym w swoich placówkach.
Po co?
Aby nauczyć się projektowania przestrzeni dla kameralnych wydarzeń kulturalnych oraz zdobyć umiejętność samodzielnego wykonania elementów scenografii.
Przebieg szkolenia:
1. dzień – prowadzi Piotr Idziak
Przedstawimy ciekawe przykłady zagospodarowania przestrzeni dla wydarzeń kulturalnych.
Korzystając z doświadczeń uczestników szkolenia określimy cechy wzmacniające i osłabiające artystyczny aspekt działań.
2. dzień – prowadzi Ewa Woźniak
Korzystając z techniki kolażu, uczestnicy opracują projekty swoich wydarzeń.
Używając różnych materiałów plastycznych i rekwizytów, uczestnicy opracują małą scenografię w oparciu o wybrany przez siebie temat.
Prowadzący:
Piotr Idziak
Pracuje w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie. Absolwent kierunku polityka rozwoju obszarów wiejskich Europy na UMK w Toruniu, Akademii Innowatorów Społecznych stowarzyszenia ASHOKA oraz etnologii na UJ. Współpracuje przy tworzeniu wsi tematycznych w województwie zachodniopomorskim. Aktor Teatru Figur Kraków. Animator teatru cieni, żongler, monocyklista, badacz gier i zabaw. Zgłębia tajemnice małopolskich muzeów i poszukuje dla nich miejsca w gospodarce kreatywności.
Ewa Woźniak
Artystka, scenografka, pedagożka teatru oraz aktywistka działająca na rzecz ochrony roślin i zwierząt. Jest absolwentką Akademii Teatralnej im. Zelwerowicza w Warszawie, wydział sztuki lalkarskiej w Białymstoku (2002), oraz Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (2004) i Akademii Damu w Pradze – wydział scenografii (2010). Przez 12 lat (2002–2012) była współzałożycielką i wiceprezeską Stowarzyszenia De-Novo, skupiającego się na tworzeniu profesjonalnych spektakli oraz innych wydarzeń społeczno-kulturalnych z mieszkańcami małego miasteczka Dynów na Podkarpaciu. W latach 2007–2012 realizowała szereg działań z Polonią w Pojanie Mikuli w Rumunii. Brała udział w kilkudziesięciu projektach z zakresu pedagogiki teatru, edukacji kulturalnej, sztuki społecznej, organizowanych m.in. przez Instytut Raszewskiego w Warszawie, Małopolski Instytut Teatralny, Małopolski Instytut Kultury w Krakowie. Jako zawodowa scenografka współpracuje z wieloma teatrami w Polsce i za granicą.