Szkolenia

Edukacja przyrodnicza. Jak prowadzić leśne zajęcia z młodzieżą

Podczas szkolenia uczestnicy poznają metody pracy z wykorzystaniem przestrzeni leśnej – zarówno w ujęciu edukacyjnym, jak i rozwojowym. Program łączy część teoretyczną z praktyką w terenie: działaniami sensorycznymi, elementami sztuki oraz podstawami survivalu. Celem spotkania jest rozwijanie kompetencji w prowadzeniu działań przyrodniczych opartych na osobistym, autentycznym kontakcie z naturą.

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do osób zainteresowanych edukacją przyrodniczą i leśną – zwłaszcza rodziców, nauczycieli, edukatorów, animatorów oraz osób pracujących z grupami dzieci i młodzieży.

Prowadząca

Katarzyna Wajda-Pudełko – edukatora przyrodniczo-leśna, współzałożycielka Fundacji Leśne Przebudzenie. Absolwentka studiów podyplomowych „Edukacja Przyrodniczo-Leśna” na Uniwersytecie Rolniczym w Krakowie oraz Szkoły Edukatorów Kulturowych MIK. Specjalizuje się w autorskich programach edukacyjnych prowadzonych w terenie, które łączą wiedzę przyrodniczą z pracą  edukacyjną wykorzystującą zmysły i kontakt z otoczeniem. Ma doświadczenie w pracy zarówno z dziećmi, jak i osobami dorosłymi.

Informacje organizacyjne

Miejsce: Małopolski Instytut Kultury w Krakowie, ul. 28 Lipca 1943 17C
Termin: 17 czerwca 2025 (wtorek), godz. 10:00–15:00
Koszt: bezpłatne
Rejestracja: przez formularz: https://forms.gle/N8akebADsfAJKYh18
Kontakt: Katarzyna Dzigańska – dziganska@mik.krakow.pl, tel. 533 310 439

 

Szkolenie realizowane w ramach programu Bardzo Młoda Kultura 2023–2025, koordynowanego przez Narodowe Centrum Kultury i finansowanego ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.