Dyskusja w klubie książki, debata mieszkańców, narada zespołu projektowego, wspólne ustalanie planu działania, rozmowa z odbiorcami na temat ich oczekiwań… Jest wiele okazji do tego, by wykorzystać metody i narzędzia, które mogą pomóc w przeprowadzeniu i podsumowaniu spotkania, tak by było dobre i osiągnęło swój cel, dlatego warto dowiedzieć się na ten temat czegoś więcej.
Szkolenie będzie miało formułę warsztatową, co oznacza, że każde z proponowanych narzędzi nie tylko omówimy, ale także przećwiczymy w grupie. W ciągu dwóch dni uczestnicy nauczą się właściwego zadawania pytań, facylitowania dyskusji w grupie, prowadzenia burzy mózgów oraz ewaluacji efektów spotkania.
Dla kogo:
Dla animatorów, bibliotekarzy i nauczycieli, a także dla wszystkich moderujących spotkania, podczas których podejmuje się decyzje, dzieli opiniami oraz nadaje kształt pomysłom
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak:
- zaplanować i przeprowadzić spotkanie oraz podsumować jego efekty,
- określić rolę i wyzwania facylitatora,
- dobrać metody i narzędzia facylitacji w taki sposób, aby uczestnicy spotkania czuli się na nim dobrze i mieli zapał do wspólnej pracy.
Cele, które chcemy osiągnąć:
- uporządkowanie wiedzy uczestników na temat tego, jak sposób prowadzenia spotkania przekłada się na jego efekt,
- zachęcenie do pracy metodami facylitacyjnymi,
- wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia pomocne w prowadzeniu spotkań, ale także w każdej pracy z grupą,
- udzielenie każdej osobie informacji zwrotnej na temat prowadzonego przez nią fragmentu spotkania; wszystkie te informacje złożą się na „żywy podręcznik” pracy facylitactora.
Przebieg szkolenia
Dzień pierwszy
Praktyczny przegląd narzędzi, które pomogą facylitatorowi spotkania osiągnąć zamierzony cel. Będziemy doświadczać i omawiać kolejne etapy skutecznego spotkania: od zintegrowania
uczestników po podsumowanie pracy.
Dzień drugi
Każda uczestniczka i każdy uczestnik spotkania poprowadzą jeden z etapów spotkania, wykorzystując wybrane przez siebie narzędzia pracy facylitacyjnej, by otrzymać cenną informację zwrotną, która nie jest oceną, lecz wsparciem w rozwoju.
Koszt szkolenia:
200 zł netto
W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu nie zwracamy wpłaconych środków.
Organizator może odwołać szkolenie, gdy nie zbierze się wymagana liczba osób lub z przyczyn od Organizatora niezależnych, uczestnicy otrzymają wówczas zwrot całej wpłaconej kwoty. Najpóźniej 3 dni przed planowanym terminem szkolenia poinformujemy o tym uczestników telefonicznie lub mailowo.
Obowiązują zapisy:
Prosimy wypełnić FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY i podpisany przesłać w formie skanu na adres: szkolenia@mik.krakow.pl do 26 marca 2019 r.
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Prowadząca:
Anna Miodyńska – animatorka, trenerka myślenia strategicznego, facylitatorka pracy grupowej oraz mediatorka z wykształceniem m.in. przyrodniczym. Wiceprezeska Fundacji Kultura i Miejsce. Współpracuje z wieloma instytucjami, organizacjami i projektami, których celem jest rozwój społeczności oparty na lokalnych zasobach ludzkich, kulturowych i przyrodniczych. Przez 17 lat pracowała w Małopolskim Instytucie Kultury w Krakowie.
Scenariusz warsztatów powstał z inspiracji projektu szkoleniowego „DOBRE SPOTKANIE: Jak to zrobić?” realizowanego przez Stowarzyszenie Trenerów Organizacji Pozarządowych STOP dla Programu Rozwoju Bibliotek.