Dobry tekst to prawdziwe wyzwanie. Tym bardziej, że uwagę większości odbiorców w obiektach dziedzictwa przykuwa raczej obraz, najlepiej ruchomy. Nie dyskutując z wyzwaniami teraźniejszości, proponujemy Państwu kurs pisania tekstów interpretacyjnych, czyli takich, które mogą zaangażować uwagę czytającego w sytuacji zwiedzania, kiedy możliwości przyswajania długich i skomplikowanych treści są ograniczone.
Zapraszamy Państwa do udziału w pięciodniowym, certyfikowanym przez Interpret Europe, kursie Certified Interpretive Writer (CIW). Kurs został spolszczony i przygotowany według metodyki i scenariusza opracowanych przez trenerów sieci IE. W trakcie kursu uczestnicy otrzymują zadania, których wykonanie umożliwia otrzymanie certyfikatu.
Jednak przede wszystkim kurs oferuje możliwość nabycia lub ustrukturyzowania kompetencji pisania dobrych tekstów oraz wejścia w sieć zrzeszającą setki profesjonalistów zajmujących się interpretacją dziedzictwa od wielu lat. Relacje uczestników pierwszej edycji kursu można zobaczyć tutaj.
W trakcie kursu:
- zapoznamy się z metodyką interpretacji dziedzictwa,
- będziemy tworzyć myśli przewodnie łączące treści opisów obiektów z szerszymi ideami,
- będziemy przygotowywać teksty zgodnie z metodyką interpretacji dziedzictwa,
- będziemy rozwijać kompetencje w zakresie pisania prostym, komunikatywnym stylem,
- poznamy wytyczne dotyczące opracowania graficznego tekstu, które pomagają skutecznie współpracować z projektantami.
Będziemy ćwiczyć:
- pisanie tekstów dostosowanych do potrzeb odbiorców,
- pisanie krótkich, prostych komunikatów bez banalizowania treści,
- pisanie tekstów, które wspierają budowanie osobistej relacji z dziedzictwem, odwołując się do zagadnień uniwersalnych,
- tworzenie przekazu, dzięki któremu odbiorcy nabiorą przekonania, że prezentowane w miejscach dziedzictwa treści są dla nich istotne.
Dla kogo?
Do udziału w kursie zapraszamy osoby zajmujące się tworzeniem różnego rodzaju tekstów (opisów eksponatów, treści do audioprzewodników itp.), które chcą poznać nowe, pomocne w pracy narzędzia – zarówno pracowników instytucji i organizacji, takich jak muzea, parki narodowe czy krajobrazowe, stowarzyszenia czy fundacje, jak i osoby indywidualne.
Kiedy:
20–24 kwietnia 2020 r.
Gdzie:
Małopolski Instytut Kultury w Krakowie, ul. 28 Lipca 1943 17c, 30-233 Kraków
Koszt:
650 zł + należny podatek VAT
Cena zawiera:
- pięć dni kursu (godz. 9.00–17.00),
- materiały szkoleniowe,
- certyfikat wydany przez Interpret Europe,
- przerwy kawowe i obiady w trakcie kursu.
Cena nie zawiera:
- kosztów zakwaterowania – uczestnicy organizują je we własnym zakresie, w pobliżu MIK znajduje się kilka miejsc godnych polecenia,
- składki członkowskiej Interpret Europe – uczestnicy wszystkich kursów certyfikowanych przez Interpret Europe zapisują się do IE. Opłacenie składki jest warunkiem uczestniczenia w kursie. Szczegóły: http://www.
interpret-europe.net.
Prowadzący:
Joanna Hajduk – absolwentka kursu trenerskiego Certified Interpretive Writer (CIWT) oraz kursu Certified Interpretive Guide (CIG) w sieci Interpret Europe. W ramach programu Dynamika Ekspozycji MIK od 2002 roku organizuje i prowadzi warsztaty z zakresu interpretacji dziedzictwa oraz współpracuje z muzeami przy opracowywaniu koncepcji wystaw i ścieżek edukacyjnych oraz tworzeniu misji i wizji instytucji. Współautorka książki Lokalne muzeum w globalnym świecie. Poradnik praktyczny. Obecnie studiuje także w Instytucie Psychologii Procesu.
dr Sebastian Wacięga – członek zespołu Dynamika Ekspozycji Małopolskiego Instytutu Kultury, absolwent kursu trenerskiego Certified Interpretive Guide Trainer (CIGT) w sieci Interpret Europe. Współautor książki Lokalne muzeum w globalnym świecie. Poradnik praktyczny. Współtwórca szkoleń, warsztatów i gier inspirowanych dziedzictwem (między innymi Chłopskiej Szkoły Biznesu, wyróżnionej w konkursie Europejskie Nagrody Promocji Przedsiębiorczości).
Osoby zainteresowane udziałem w kursie prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego, podpisanie go i przesłanie w formie skanu na adres: hajduk@mik.krakow.pl do 6 kwietnia 2020 r.
Liczba miejsc jest ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. W wypadku rezygnacji przez uczestnika z udziału w szkoleniu nie zwracamy wpłaconych środków.
W razie odwołania szkolenia/kursu przez Organizatora z powodu niezebrania się wymaganej liczby osób lub z przyczyn od Organizatora niezależnych uczestnicy otrzymają zwrot całej wpłaconej kwoty. O odwołaniu szkolenia/kursu poinformujemy najpóźniej 3 dni przed planowanym terminem, telefonicznie lub na adres mailowy podany w formularzu zgłoszeniowym.