Sprawczość, odpowiedzialność i zaangażowanie młodych ludzi. Co to w ogóle znaczy?
– webinaria o partycypacji młodzieży
Cz. 1: 17 października, 12.00–14.00
Cz. 2: 24 października, 12.00–14.00
W trakcie webinariów porozmawiamy o praktykach, które wzmacniają postawy i umiejętności młodych ludzi do brania spraw w swoje ręce. Przyjrzymy się, na co zwracać uwagę, kiedy współpracujemy z młodymi ludźmi i gdzie pojawiają się trudności oraz jakie bariery tworzymy jako dorośli.
W cz. 1 zajmiemy się tematem zawiązywania współpracy z młodymi ludźmi (tworzenie kontraktu, realizowanie diagnozy partycypacyjnej z młodzieżą i projektowanie wspólnych inicjatyw).
W cz. 2 skupimy się na współrealizacji działań z młodymi ludźmi, procesie grupowym w trakcie wspólnej pracy i ewaluacji partycypacyjnej.
Opowieści podczas webinariów będą wsparte o konkretne przykłady i rozwiązania oraz kluczowe dla rozwoju sprawczości młodych ludzi pytania do własnych poszukiwań.
Przebieg każdego webinarium:
12.00–13.30 – opowieść
13.30–14.00 – pytania
Dla kogo?
Webinaria kierujemy do wszystkich osób zainteresowanych współpracą z młodzieżą w oparciu o holistyczne podejście do aktywności obywatelskiej młodych ludzi.
Spotkania realizowane są w ramach projektu „Sztuka życia – wzmacniamy poprzez edukację kulturową”, który skierowany do osób już na co dzień współpracujących lub chcących nawiązać współpracę z młodzieżą (12+).
Zapisy
Udział w webinariach jest bezpłatny.
Zapisy odbywają się przez formularz do dnia 13.10.2022 r.
Link z dostępem do Zooma prześlemy w osobnym mailu.
Prowadzenie
Weronika Idzikowska – tutorka i trenerka, pedagożka teatru, edukatorka praw obywatelskich, asystentka emocjonalna. Na co dzień zajmuje się badaniem i wzmacnianiem sprawczości osób doświadczających wykluczenia i nierównowagi sił społecznych m.in. dzieci i młodzieży, których obecność w życiu publicznym i możliwość współdecydowania o sobie i świecie bywa często fasadowa. Opracowuje projekty i strategie dla instytucji i organizacji, które chcą prawa człowieka (także prawa dziecka) włączać do swojej optyki i praktyki. Współautorka razem z doktor Moniką Nęcką podręcznika dla animatorów i nauczycieli pt. Projektuj z dziećmi! Edukacja kulturowa w praktyce (Kraków, 2016), autorka książki zachęcającej do pedagogiki wzajemności i dialogu pt. Wzajemność. O współpracy dzieci i dorosłych (Kraków, 2019).