Hamernia
Przekuj problemy na rozwiązaniaHamernia to inaczej kuźnica – miejsce nadawaniu kształtu, wykuwania, kreowania niegotowych jeszcze obiektów. Oddajemy w Wasze ręce grę, która pomaga wykształcać w młodych ludziach postawy obywatelskie, wprowadza w problematykę zrównoważonego rozwoju i lokalnej współpracy, uczy prowadzenia dyskusji, formułowania argumentów i spojrzenia z wielu perspektyw. Podzieleni na grupy gracze mierzą się z wyzwaniami współczesności, przyglądając się problemowi z różnych punktów widzenia i wspólnie wypracowując najkorzystniejsze rozwiązanie.
Gra jest świetnym narzędziem edukacji obywatelskiej, doskonale sprawdzi się w szkołach i pracy z dużymi grupami młodzieży powyżej 12 roku życia.
Współpraca – Piotr Wróbel i uczniowie:
- VII Liceum Ogólnokształcącego im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie;
- III Społecznego Liceum Ogólnokształcącego im. Juliusza Słowackiego Społecznego Towarzystwa Oświatowego w Krakowie;
- III Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Krakowie.
Opinie młodzieży
W szkole rzadko się zdarza, żebyśmy uczyli się czegoś praktycznego – głównie jest teoria albo jakieś niepotrzebne rzeczy. Na lekcjach to raczej siedzimy i słuchamy. A tutaj mamy realne wyzwania i bardzo praktyczne zadanie, żeby przekonać innych do swoich racji tylko za pomocą argumentów. To nam się na pewno kiedyś przyda.
***
Fajnie, że mogliśmy poćwiczyć otwarte dyskutowanie w grupie, gdzie każdy mógł się wypowiedzieć, i że to miało taki swobodny charakter. Na innych lekcjach to się raczej nie zdarza. A tu można się nauczyć konstruowania choćby takiej pozytywnej krytyki, typu „nie zgadzam się, bo…”.
***
[Rozgrywka zmusza graczy,] by czasami wcielili się w osobę, która ma zupełnie inne poglądy, i to uczy patrzeć na problemy w różny sposób i z różnych perspektyw.
***
To było ciekawe, bo można było odkryć, jak różne grupy inaczej patrzyły na pewne rzeczy, można było spróbować je przekonać do swojej opinii…
***
To nie jest taka gra, że nauczyciel przychodzi i mówi „zagrajmy sobie w coś”, a potem połowa klasy się ochrzania i nic nie robi, gra na telefonie lub słucha muzyki. Tutaj naprawdę wszyscy byli zaangażowani. To było świetne. W ogóle lekcje w szkołach są zazwyczaj nudne, a tu było bardzo ciekawie.
***
U nas w grupie wszyscy się mocno wczuli w te postaci i tak fajnie to wyszło przy kilku wyzwaniach, jak tak się spieraliśmy ze sobą, że każde działanie ma wiele różnych skutków – jedni patrzyli bardziej na gospodarkę, bo byli biznesmenami, a inni bardziej na środowisko, bo byli aktywistami, i to było bardzo fajne, jak tak poszukiwaliśmy dobrego dla wszystkich rozwiązania. Te dyskusje były momentami bardzo ciekawe, a w końcu doszliśmy do kompromisu.
***
Ta gra pomaga też nauczyć się takiego zarządzania grupą, gdy mamy ograniczony czas na realizację jakiegoś zadania. My najpierw dużo czasu poświęciliśmy na pierwsze wyzwanie i potem okazało się, że zostało nam mało czasu. Musieliśmy wtedy szybko zacząć pracować inaczej, żeby się wyrobić w te pół godziny…
Współpraca
Gra jest już w sprzedaży, a nasi trenerzy prowadzą szkolenia i lekcje pokazowe z jej wykorzystaniem.
Zobacz cennik.
Wszystkich zainteresowanych działaniami z „Hamernią” zapraszamy do kontaktu: waciega@mik.krakow.pl