Młodzi i media

Badania etnograficzne zrealizowane przez Wyższą Szkołę Psychologii Społecznej na temat nowych mediów w kontekście uczestnictwa młodych Polaków w kulturze.

Historie nastolatków z trzech polskich miast opisuje raport z projektu badawczego „Młodzi i media”, którym miałem przyjemność kierować. Przeprowadzone przez nasz zespół badanie etnograficzne miało odpowiedzieć na pytania: co młodzi ludzie robią z mediami? Jak nowe narzędzia komunikowania i wymiany treści wpływają na społeczne funkcjonowanie spotkanych przez nas licealistów, na ich pasje, obieg wiedzy i tekstów kultury, na myślenie młodych ludzi o samych sobie? W tym tekście nie zamierzam jednak streszczać raportu, który można przeczytać tutaj i tutaj. Chciałbym się raczej zastanowić nad tym, jakie wyzwania nasze obserwacje stawiają przed instytucjami kultury. Jest ich sporo. (za: Dwutygodnik, Mirosław Filiciak, Młodzi, media i kultura)

Raport z badań MŁODZI I MEDIA. NOWE MEDIA A UCZESTNICTWO W KULTURZE