Aktualności

„Mind the Gap”: sztuka jako lek na przebodźcowanie

W październiku mieliśmy ogromną przyjemność gościć w MIK-u nauczycielki-wychowawczynie z 8 szkół w Małopolsce. Wraz z nimi będziemy testować działania artystyczne jako antidotum na przebodźcowanie wśród młodzieży. 

Scenariusze zajęć powstały w ramach naszego programu „Laboratorium”, który jest częścią międzynarodowego projektu „Mind the Gap”. Pojęcia ze świata sztuki, takie jak: dźwięk, ruch, obraz, słowo, teatr i kolor – stały się inspiracją dla ćwiczeń, za sprawą których można odnaleźć spokój i radość, a także spotkać się ze sobą samym i z innymi. Weekendowy warsztat był treningiem oraz wprowadzeniem do tej metodologii – teraz to nauczyciele przejmują pałeczkę. Czas sprawdzić, czy moc sztuki faktycznie działa na młodzież kojąco i relaksująco.

Na warsztatach gościliśmy artystów, współtwórców scenariuszy: malarza Marcina Koleśnika oraz Kamila Kruka, muzyka specjalizującego się m.in. w grze na pile koncertowej. Towarzyszyła nam także Charlotte Blanche Myrvold, edukatorka z Norwegii, reprezentująca organizację Kulturtanken, naszego partnera w projekcie „Mind the Gap”.

Za prowadzenie warsztatów serdecznie dziękujemy niezastąpionym trenerkom: Kasi Kanowskiej oraz Ani Grajewskiej. 

Wstecz Dalej

Fot. K. Dzigańska, E. Kaproń, 2025. MIK, CC BY SA 4.0