Pisanie o dziedzictwie – pisanie dla odbiorców
Data warsztatów: 5–6 czerwca 2017
Prowadzenie: James Carter
Przejrzysty, wciągający tekst może wpływać na to, w jaki sposób odwiedzający postrzegają dane miejsce czy kolekcję. Może im pomóc zrozumieć, z czym mają do czynienia, zainspirować do rozmów, skłonić do refleksji. Ale pisanie dla zwiedzających miejsca dziedzictwa jest sztuką, która wymaga wiedzy i praktyki.
W czasie tych warsztatów otrzymasz wskazówki i narzędzia pomocne przy pisaniu tekstów, które ludzie będą chcieli czytać – czy to na tablicy, czy w ulotce, czy na ekranie. Omówimy rolę tekstu w interpretacji oraz sposób, w jaki odbiorcy go używają. Wprowadzimy techniki, które pomogą ci pisać bardziej potoczyście i kreatywnie, a także dadzą większą pewność siebie, kiedy będziesz przystępować do projektu. Stworzymy wytyczne dobrych praktyk w zakresie pisania angażujących tekstów informacyjnych. Zastanowimy się, co sprawia, że tekst oddziałuje silniej, jakie jego elementy mają największy wpływ na odbiorców. I, nade wszystko, będziemy ćwiczyć pisanie.