Uszy na Małopolskę. Podróż uchofonów 2009

Uchofony rozpoczęły swą podróż od majowej prezentacji w Galerii Krakowskiej i na lotnisku w Balicach. W czerwcu zawitały do Poznania, w lipcu dotarły do Gdańska, a w sierpniu okazję do wysłuchania małopolskich brzmień mieli warszawianie i goście przylatujący do stolicy. We wrześniu rzeźby ponownie zawitały do Krakowa, tym razem można je było oglądać m.in. w Małopolskim Urzędzie Wojewódzkim. Port Lotniczy we Wrocławiu, który gościł ekspozycję w październiku, był ostatnim przystankiem w podróży uchofonów przed ich powrotem do Krakowa i listopadową prezentacją w Operze Krakowskiej.

Terminy ekspozycji w portach lotniczych, za wyjątkiem Krakowa, zostały wybrane pod kątem ważnych wydarzeń kulturalnych odbywających się w poszczególnych miastach: Poznań – Międzynarodowy Festiwal Teatralny Malta (22-27 czerwca), Gdańsk – Heineken Open’er Festival (2-5 lipca), Warszawa – Festiwal Filmów Krótkometrażowych (18-22 sierpnia), Wrocław – Międzynarodowy Festiwal Teatralny Dialog (10-17 października).
Głównym celem projektu była promocja Krakowa i Małopolski jako regionu o dużej różnorodności i bogatych zasobach kulturalnych za pomocą nowoczesnych i interaktywnych narzędzi. Uchofonom towarzyszył w podróży multimedialny kiosk, pozwalający na odwiedzenie strony internetowej projektu i jego partnerów oraz witryny promującej walory turystyczne regionu. Ponadto dzięki stoisku internetowemu użytkownicy mogli wysyłać elektroniczne pocztówki z pozdrowieniami z Małopolski. Ekspozycja  została także wyposażona w nadajnik bluetooth, umożliwiający pobranie na telefon małopolskich brzmień w postaci dzwonków mp3.
Projekt adresowany był do zagranicznych i krajowych turystów oraz mieszkańców miasta i regionu. W grupie odbiorców znaleźli się pasażerowie linii lotniczych, podróżujący w celach biznesowych i turystycznych.
Założeniem projektu było wykorzystanie nieszablonowych działań promocyjnych, mających na celu wywołanie zaciekawienia i zachęcenie turystów do odwiedzenia regionu. W przypadku mieszkańców Krakowa i Małopolski chodziło również o utożsamienie się z miejscem lub odkrycie jego dotąd nieznanych czy niedocenianych walorów.
Ekspozycję miało szansę zobaczyć blisko 2,5 mln osób, z czego ponad 80 tys. korzystając ze technologii bluetooth odebrało na swoje telefony komórkowe aplikacje zawierające małopolskie dźwięki odtwarzane przez rzeźby.

„Uszy na Małopolskę. Podróż uchofonów 2009” to pomysł Samorządu Województwa Małopolskiego na promocję regionu. Za koncepcję i realizację przedsięwzięcia był odpowiedzialny Małopolski Instytut Kultury.

Kontakt:

mail  Joanna Kołodziej
tel. 0 12 422 18 84