Badania jakości usług w sferze kultury

Polecamy artykuł Noemi Gryczko pt. „Badania jakości usług w sferze kultury” opublikowany w książce „Badania jakości usług publicznych w samorządzie lokalnym” wydanej przez Związek Miast Polskich w ramach projektu „Budowanie potencjału instytucjonalnego samorządów dla lepszego dostarczania usług publicznych”.
W opracowaniu można znaleźć informacje o tym, jak:

  • sensownie i rzetelnie potraktować w lokalnych badaniach odbiorcę – użytkownika usługi,
  • zmierzyć się z problemem uczestnictwa w kulturze (dla wybranych czy dla wszystkich?),
  • stworzyć lokalny program badań usług w sferze kultury, obejmujący instytucje kultury i inne lokalne programy usług (w tym działania z zakresu autoewaluacji).

Rosnące oczekiwania mieszkańców, ich coraz bardziej złożone potrzeby wynikające z przemian społecznych, stopniowej zmiany stylu życia i stosunku do czasu wolnego sprawiają, że usługi społeczne świadczone przez samorząd lokalny muszą podlegać stałym ulepszeniom. Usługi biblioteki publicznej, muzeum, domu kultury muszą iść z duchem czasu – pomagać ludziom lepiej zrozumieć siebie i swoje otoczenie, dostarczać przyjemności estetycznej i inspirować. (źródło: Badania jakości usług publicznych w samorządzie lokalnym, str. 162)

Publikację można otrzymać kontaktując się z Biurem Związku Miast Polskich.