13 lipca 2016 roku w ramach Letniej Szkoły Wyszehradzkiej – cyklicznej imprezy organizowanej już od 15 lat przez Stowarzyszenie Willa Decjusza – odbył się dwugodzinny warsztat ekonomicznej gry symulacyjnej Chłopska Szkoła Biznesu połączony z rozgrywką.

Miał on na celu pokazanie uczestnikom Letniej Szkoły Wyszehradzkiej – studentom z Polski, Słowacji, Czech, Węgier, Ukrainy i Niemiec – gry stworzonej przez instytucję kultury „od zera”, czyli od pomysłu do gotowego produktu. Jednocześnie uczestnikom została zaprezentowana nowatorska metoda edukacji ekonomicznej opartej na historii opracowana przez MIK, której gry wydane przez MIK: Chłopska Szkoła Biznesu oraz Oil City – galicyjska gorączka czarnego złota są rezultatem. Spotkanie było częścią całego cyklu warsztatów związanych z kulturą, które stanowiły jeden z bloków tematycznych podczas tegorocznej Letniej Szkoły.

Uczestnicy w szczególny sposób byli zainteresowani komercjalizacją gry Chłopska Szkoła Biznesu – a więc drogą, jaką przebyła ona od momentu jej wymyślenia i pierwszego wydania w 2010 roku do wprowadzenia jej do sprzedaży jako produktu komercyjnego w 2014 roku, oraz kanałami promocji i dystrybucji gry, jakie są obecnie wykorzystywane przez MIK.

Rozgrywka odbyła się w dwuosobowych spółkach handlowych i, jak zawsze, pozytywnych emocji nie brakowało.