Z bloku poświęconego istnieniu i funkcjonowaniu w Internecie, płynnie przeszliśmy do BLOKU MEDIALNEGO, poświęconego funkcjonowaniu mediów.

Spotkania w ramach tego bloku poprowadził Łukasz Wojtusik – szef krakowskiego newsroomu Radiowej Grupy Agory (Tok fm, Rock Radio, Złote Przeboje).

Łukasz opowiedział o rynku medialnym w Polsce, czyli m.in.: o największych grupach medialnych, ważnych i mniej ważnych graczach, najbardziej popularnych wśród Polaków źródłach informacji.
Uchylił nam też rąbka tajemnicy na temat reguł pracy dziennikarzy i redakcji radiowych, prasowych, internetowych.

Łukasz Wojtusik

Poznaliśmy sposoby, jak zachęcić dziennikarzy to przyjścia na nasze wydarzenie kulturalne. Jak przygotować materiały dla mediów, napisać maila do redakcji z informacją o naszej inicjatywie. Przećwiczyliśmy redagowanie materiału prasowego tak, żeby dziennikarz nie zasnął lub nie wyrzucił jej po przeczytaniu dwóch pierwszych zdań.

Materiały szkoleniowe z tej części „Maszynowni” znajdziecie na Wiki Maszynownia.