Gra symulacyjna Chłopska Szkoła Biznesu (CSB) inspiruje do realizowania długofalowych autorskich inicjatyw na rzecz wspierania przedsiębiorczości. Obok modelu działania wypracowanego w województwie zachodniopomorskim (Goleniów) oraz turniejów CSB organizowanych od 2010 roku w województwie małopolskim (Andrychów) i podkarpackim (Ropczyce) rozwija się również formuła wypracowana w województwie kujawsko-pomorskim przez III Liceum Ogólnokształcące w Toruniu. W toruńskich inicjatywach wzięło już udział łącznie ok. 1500 osób. Jakie są cechy szczególne toruńskiego modelu działania na rzecz przedsiębiorczości?
Chłopska Szkoła Biznesu jako sposób na wzmocnienie i wydobycie talentów tzw. słabych uczniów
Chłopska Szkoła Biznesu jest według „szkoły toruńskiej” sposobem dowartościowania i ujawnienia zdolności tzw. słabych uczniów:
Rozgrywki diagnozują talenty przedsiębiorcze, o których posiadaniu uczniowie nie są w stanie dowiedzieć się w inny sposób i, co jest szczególnie satysfakcjonujące dla nauczycieli, pozwalają na podwyższenie samooceny części tzw. słabych uczniów, którzy nie mając predyspozycji naukowych i osiągając niesatysfakcjonujące wyniki w nauce, osiągają bardzo dobre wyniki w grze, dowiadując się przy tym, że mają talent, tyle że wymykający się ocenom szkolnym (Elżbieta Broczkowska*, III LO w Toruniu).
Dwa etapy rozgrywek turniejowych – eliminacje i finał
Turnieje Chłopskiej Szkoły Biznesu organizowane w