23-26 stycznia 2011 r. w Austrii, w Grazu, odbyło się kolejne spotkanie partnerów projektu „Aqueduct – nabywanie kluczowych kompetencji poprzez edukację na rzecz dziedzictwa kulturowego”.

Tym razem partnerzy projektu uczestniczyli w pierwszym, zorganizowanym przez Pädagogische Hochschule Steiermark w Grazu, szkoleniu dla nauczycieli, prezentującym metody edukacyjne ukierunkowane na zdobywanie przez uczniów kluczowych kompetencji w kontekście dziedzictwa kulturowego. Zadaniem każdego z partnerów jest zorganizowanie podobnego szkolenia w swoim kraju.

Spotkanie było poświęcone także prezentacji i analizie dobrych praktyk oraz zaplanowaniu działań, które będą realizowane w ramach Aqueductu w tym roku.

W 2011 roku Małopolski Instytut Kultury będzie odpowiedzialny m.in.: za zebranie i opisanie trzech dobrych praktyk, przeprowadzenie we współpracy z Zespołem Szkół nr 2 im. Janusza Korczaka w Brodach pilotażu realizującego założenia Aqueductu; zorganizowanie szkolenia dla nauczycieli oraz za promocję projektu, którego celem jest upowszechnianie działań edukacyjnych łączących nauczanie opierające się na kluczowych kompetencjach i dziedzictwie kulturowym.