Aktualności

Street art a działania komercyjne

28 października 2010 r., godz. 18.00
cykl: Projekt miejski

O wykorzystywaniu technik sztuki ulicznej w marketingu oraz o kształtowaniu wizerunku miast i ich promocji poprzez dzieła artystów ulicznych opowiedzą Artur Wabik (historyk sztuki i wydawca) i Paweł Kubicki (socjolog). Spotkanie moderuje Stefania Hrycyk.

Street art stereotypowo postrzegany jest jako sztuka niezależna. Swoimi korzeniami wyrasta z nielegalnych działań podejmowanych przez mieszkańców ubogich dzielnic wielkich miast w Stanach Zjednoczonych. Współcześnie jednak techniki używane przez ulicznych artystów coraz częściej wykorzystywane są w marketingu. Imitując spontaniczne działania tzw. kreatywna reklama wdziera się w kolejne przestrzenie miasta. Także władze miejskie coraz chętniej sięgają po nowatorskie zabiegi artystyczne do rewitalizacji przestrzeni zaniedbanych. Na ile flirt z władzami miejskimi wpływa na kondycję ulicznej sztuki? Czy komercyjny street art szkodzi czy poprawia przestrzeń wokół nas i gdzie w tym wszystkim pozostaje sztuka?

Spotkanie we współpracy z Fundacją Wschód Sztuki w ramach cyklu „Projekt miejski”.

Wstęp wolny!